İçindekiler
Gamfed Dünya Oyunlaştırma Konfederasyonu Dünyadaki Oyunlaştırma farkındalığını artırmak amacıyla kar amacı gütmeyen bir dernek. Gamfed’in Türkiye temsilciliği Gamfed Türkiye bu yıl ikinci kez 3 Haziran 2018’de Bahçeşehir Üniversitesi’nde II. Gamification Meetup Oyunlaştırma Konferansı’nı gerçekleştirdi.
3 Haziran 2018’de gerçekleşen 2. Gamfed Türkiye Oyunlaştırma Konferansından kareler:
Gamfed’in Misyonu Nedir?
Gamfed Türkiye Oyunlaştırma Konferansı Kapsamı Nasıldı?
Gamfed Türkiye Oyunlaştırma Konferansı Etkinlik Sponsorları ve Katılımcı Firmalar:
360+Media – Blippar, Oyunder, Pubmedya , Brand New Game, Tezgahçılar, Öğrenme Tasarımları, Big Cat – Polify , Netmarble, Renunion, Kodris,Benmaker,Tohum Otizm, BUG Bahçeşehir University Gaming Dep. , Salesmot, Inooster, Einstein, UES-Sınırsız Eğitim Hizmetleri , By No Game, Catchman App, , Trivia Train, GmPly, Minticity, Parrotize, Pearson, Bursa Oyun Hareketi Derneği, Uniaktivite, GEO Koleji firmaları stand açtılar.
Konferanstaki konuşmacılar adına bağış yapılan Tohum Otizm Vakfı Türkiye Genel Müdürü Betül Selcen Özer tarafından yapılan teşekkür konuşmasında Otizm’in farkındalığı için tasarladıkları “Bağış İçin Oyna” projesinden de bahsedildi.
Street Fighter gibi klasik atari oyun cihazlarından konumlandırdıkları katılımcıların hem oyun sonunda bağış yapabildiklerini hem de Otizm’le ilgili bilgilendiğini belirtti.
Bağış için Oyna Tanıtım videosu
Konferansın ilk keynote konuşmasını Amerika merkezli “Knack” firmasının kurucu CEO’su Guy Halfteck tarafından “What’s your knack? Games to “measure” job potential – Gerçek Potansiyelini Oyunla Ortaya Çıkar” isimli sunumuyla gerçekleştirdi. Knack firması bir den çok özel olarak geliştirdiği oyun üzerinden katılımcıların karakter analizi ve yetenek haritasını çıkarıyor. Guy Halfteck’in sunumu :
Knack CEO Guy Halfteck “What’s your knack? Games to “measure” job potential”
Hollanda merkezli Brand New Game firmasının Türkiye temsilciğinden Fırat İçmeli bir sonraki konuşmacıydı. Title olarak “Chief Gamification Officer CGO” olarak kendini tanıtan İçmeli, şirketlerinin üniversite öğrencilerine uyguladığı bir oyunlaştırma projesinden bahsederek özellikle yeni nesil katılımcıların oyunsu deneyimlerde çok daha başarılı sonuçlar elede ettiğinden bahsetti. Fırat bey’in sunumu :
Fırat i̇çmeli Brand New Game – Oyunlaştırma ile Üniversite Öğrencilerinin Derslerdeki Başarısını Artırmak
İngiltere merkezli 3Radical isimli oyunlaştırma firmasında danışman olarak görev alan Will-Stuart Jones ise ‘’WHY GAMIFICATION IS FUNDAMENTAL TO BUILDING COMPELLING CONSUMER EXPERIENCES’’ Müşteri Deneyiminde Oyunlaştırma neden en temel unsurdur – isimli sunumunu gerçekleştirdi. Özellikle Londra etrafında restaurant ve eğlence merkezlerinin müşterilerine nasıl oyunlaştırılmış deneyimler sunduğunu aktardı. Will ‘in sunum dosyası :
Will Stuart Jones – 3Radical London UK – Why Gamification is Fundamental to Building Compelling Consumer
Ankara merkezli köklü bir eğitim firması olan İzgören Akademi’nin Genel Müdürü Umut Sav “Oyunlaştırma, Olgunlaştırma” isimli sunumunda şirket olarak yayınladıkları “CEO OLMAK” isimli kutu oyunu üzerinden firmalarda işe alımdan oryantasyona kadar bu oyun ile bir çok proje gerçekleştirdiklerini ve bu kutu oyununu oynarken aslında hem öğrenmenin daha kolay gerçekleştiği hem de katılımcılarının karakterleri ve yeteneklerinin daha net bir şekilde ortaya çıktığını belirtti. Umut bey’in çok beğenilen sunumu :
İzgören Akademi – Genel Müdür Umut SAV – Oyunlaştırma – Olgunlaştırma
Keynote arasına çıkarken Tezgahçılar isimli eğitim firmasının Gamfed Konferansına özel tasarladığı “6 farklı Oyuncu Tiplerini Bulma” oyunu da katılımcıların 15 dakikalık keynote arasında bir birlerine sorular sorarak hangi oyuncu tipinde olduklarını ve dolayısıyla tanışmalarına imkan verdi. Tezgahçıların uyguladığı oyundan kareler için :
Keynote arası sonrası ilk konuşmayı HR Dergi Kurucu Genel Müdürü Alper Toper bey ve “Türkiye’nin Motivasyon Haritası – Beni ne motive eder” isimli müthiş istatistikler içeren sunumuyla yaptı. Alper bey oyunlaştırma kurgularında da çok önemli yer alan katılımcıların nasıl motive olacağıyla ilgili Türkiye’de yapılmış en kapsamlı araştırmanın sonuçlarını demografik olarak paylaştı. Alper Bey’in sunum dosyasını kendi ricasıyla paylaşamıyoruz ancak sunumundan bir kare ve videosunu da yakında burada paylaşacağız:
LEGO Serious Play ile Verimli İletişim – Yelda Gürbüz Erdoğan – Gamfed Turkiye Oyunlaştırma Konferansı
Almanya merkezli Accenture Digital firmasının Gamification Chapter olarak adlandırılan Oyunlaştırma Departmanından konferansa katılan Olcayto Cengiz “Oyun mu oynuyoruz burada?” isimli sunumunu gerçekleştirdi. Fortune 100’de yer alan global bir firmada Oyunlaştırma iş modelinin nasıl uygulandığını örnekleriyle aktardı. Çok beğenilen sunumunda Olcayto Cengiz Türkiye ‘deki oyunlaştırma anlayışı ve yaklaşımıyla Avrupa’daki yaklaşım arasındaki farkları da eğlenceli örneklerle gösterdi. Olcayto bey’in keyifle takip edilen sunumunun dosyası :
Oyun mu oynuyoruz burada?! – Olcayto Cengiz – Accenture Gamification Chapter Berlin
Konferansın ana keynote konuşması için bir çok kaynak tarafından yaşayan en önemli oyunlaştırma uzmanı olarak gösterilen, Türkiye’ye ilk kez gelen , Octalysis isimli oyunlaştırma modelinin yaratıcısı, Octalysis Group kurucu ortağı, Actionable Gamification:Beyond Points-Badges-Leaderboard isimli bestseller kitabın yazarı, Yu-kai Chou konuşmasını yapmak üzere sahneye geldi. 30 dakikalık konuşmasında 2003 yılından bu yana geliştirdiği model olan Octalysis modelinden bahseden, hem de projelerinden bahsetti.
Öğle arası verilen konferansta yine bir ilk gerçekleşti ve öğle arasında katılımcılar “Catchman” isimli firmanın uygulamasıyla AR Artırılmış Gerçeklik oyunu desteğiyle Bahçeşehir Üniversitesi’nin içine yerleştirilen sanal hediye kutularını bulup kutulardan çıkan D&R Hediye Çeki, The Game Davetiyesi, İmzalı İş’te Oyunlaştırma Kitabı, Workinton Ofis Üyeliği, Catchman Powerbank, Catchman MUG gibi ödülleri kazandılar. Öğle arası oynanan bu oyunun videosu için :
Öğleden sonra ana sahnede Oyunlaştırma odaklı paneller gerçekleşirken paralel seanslar olarak 3 farklı lokasyonda 10 adet oyunlaştırma odaklı workshop atölye de gerçekleştir. Atölye konu başlıkları :
- Berna Aslan ile Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma Workshop
- Eda Bayraktar ve Storytelling Academy ile Hikayeleştirme Workshop
- Tuğba Çanşalı ile Oyunbaz Atölyesi
- Akar Şümşet ile Kullanıcı Odaklı Oyunlaştırma Tasarımı
- Yelda Gürbüz Erdoğan ile LEGO Serious Play Workshop
- İzgören Akademi ile CEO Olmak Kutu Oyun Atölyesi
Paneller ve katılımcıları sırasıyla :
Türkiye’de Oyunlaştırma Projelerin:
Koray İnan (Moderatör) Satış Koçu,Ecem Sondelen Yemeksepeti.com , Emre Güngör ING Bankası – Vice President, Murat Yılmaz Inooster Kurucusu , Gökçen Karan GmPly Kurucu Ortak
Oyunlaştırma ve Yeni Teknolojiler – AR, VR, IOT, Blockchain:
Ahmet Atilla Can 360+ Media Vice President, Güven Çatak (Moderatör) Founder Director of Bahcesehir University Game Lab , Haydar Özkömürcü Dijital Pazarlama Danışmanı Growth Hacker | Eğitmen, Altuğ Öztürk Krypted Kurucu Ortağı, Alp Köksal Khan Academy Türkiye
Sosyal Sorumluluk için Oyunlaştırma:
Zeynep Karagöz (Moderatör) Maker Atölye, Ezgi Temir Netmarble – Kod Ödülleri, Mehmet Çam Otsimo – Designer, Neyran Akyıldız WWF Türkiye Kaynak Geliştirme Müdürü , Özcan Köse Adım Adım İcra Kurulu Üyesi
WWF Sosyal Sorumluluk için Oyunlaştırma Panel Sunumu – Gamfed Turkiye Oyunlaştırma Konferansı
E-spor Jenerasyonuna Oyunlaştırma :
Nihat Baran Menteş (Moderatör) Renunion Kurucusu, Mert Kestek Einstein Genel Müdürü, Murat Kömürcü ByNoGame CEO , Ozan Aydemir Gaming in Turkey Kurucusu, Oğuzhan Yılmaz Catchman Founder
Adım Adım – Sosyal Sorumlulukta Oyunlaştırma Paneli Sunumu – Gamfed Turkiye Oyunlaştırma Konferansı from Ercan Altuğ YILMAZ
Eğitimde Oyunlaştırma:Yavuz Samur Bahçeşehir Üni. BÖTE Bölüm Başkanı , Gökhan Yıldırım Trivia Train Co-Founder ,Azize Sorguç Das Akademie -Minticity Genel Müdürü, Özlem Şenel UES – Sınırsız Eğitim, Hatice Şengür Enocta Ürün Müdürü
Netmarble – Kod Ödülleri – Gamfed Turkiye Oyunlaştırma Konferansı Sunumu
Oyunlaştırma ile Girişimcilik:
Burçak Yıldırım (Moderatör) Tezgahçılar Kurucusu, Melis Abacıoğlu Sweaters Kurucusu Tuğba Çanşalı Öğrenme Tasarımları , Kadircan Kırkoyun Scode Founder, Serkan Erdoğmuş Salesmot
Oyunlaştırmanın Dünü, Bugünü ve Geleceği Paneli:
Ercan Altuğ Yılmaz (Moderatör) Gamfed Türkiye Temsilcisi
Ayşe Şule Bilgiç
Düşyeri Kurucusu & Düş İşleri Bakanı
Uğur Batı
Akademisyen, Yazar
Dr. Kerem Dündar
Nöro Sağlık Kurucusu
Serdar Ekrem Şirin
Muse Network CEO, Galaktikos Espor Kulübü Sahibi, Trabzonspor Yönetim Kurulu Üyesi
Konferans kapanışında tüm gün sosyal medyada #oyunlastirma hashtag ile en çok etkileşim görenin Salesmot firmasıyla oyunlaştırılmış bir ekrandan izleyebildikleri yarışmanın sonucu galibine ödülü verildi.
Ve Gamfed Türkiye Temsilcisi Ercan Altuğ Yılmaz 30’dan fazla etkinlik için gönüllü çalışan ekibi sahneye çağırıp Gamfed Türkiye 3.etkinliğinde görüşmek üzere konuşmasını tamamladı.
Oyunlaştırma ile ilgili diğer yazılarıma buradan ulaşabilirsiniz.
Yorum ekle