İçindekiler
Geçtiğimiz haftasonu, aslında 21-22-23 Eylül 2018 tarihlerinde Gamification Hackathon benim de gönüllü olarak yer aldığım Gamfed Türkiye (Gamfed kar amacı gütmeyen Uluslararası Oyunlaştırma Federasyonu’nun Türkiye temsilciliği) organizasyonu ile BUG Game Lab’de gerçekleşti.
Oyunlaştırma ile ilgili son zamanlarda oldukça güzel gelişmeler oluyor. Bu gelişmeler elbette kendiliğinden gerçekleşmiyor eğer yeni bir şeyler üretebilmek ve iyi şeyler yapmak istiyorsak bunun temeli eğitimlere ve hackathon gibi etkinliklere dayanıyor. Bu eğitim ve etkinliklerden çıkan yeni iş ağları ve projeler ise geleceğe yön vererek yeni girişimlerin ortaya çıkmasını sağlıyor.
Hackathon kültürünün ruhuna uygun şekilde Cuma günü saat 16:00 itibariyle başladı. Türkiye’nin ilk Gamification Hackathon’unda #48saatoyunlastirma diyerek (BUG) Bahçeşehir University Game Lab’da buluşan 11 farklı takımın hızlı ve bir o kadar heyecanlı maratonu yoğun katılımlı bir jüri değerlendirmesi ile Pazar günü 15:00 sularında sonuçlandı. Aslında aşırı heyecanlı takımlarımız için bu maraton Cuma sabah 10:00’da başlatıldı diyebiliriz 🙂
.@GamFedTurkey Gamification Hackathonu Cuma günü #bugkitchen ‘da tam gaz başladı 🤜 Eğitimler ve enerjiler süper! Pazar günü sunulacak projeleri dört gözle bekliyoruz 🤓
— BUG Game Lab (@bugGameLab) September 22, 2018
Sırasıyla aşağıda isimlerini görebileceğiniz Gamification Hackathon’a katılan 11 takımımız (70-80 kişi), 10 farklı firmanın gerçek süreçlerinde yer alan tıkanıkları oyunlaştırma mekanikleri ile birleştirerek çözümlerini sundular.
- Bahçeşehir Üniversitesi BUG Developers Takımı – Turkcell Genç Yetenek
- Bursa Oyun Hareketi Derneği Takımı – Tofaş Akademi
- ESOES Eskişehir Osmangazi Üniversitesi & VOID Takımı – Coca Cola Tacikistan
- MEF Üniversitesi Takımı – Anadolu Jet
- Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Kulübü Takımı – Sweaters App
- Unichain Takımı – Howhere Blockchain Tourism Loyalty App (birden fazla firmadan mentörlük aldılar)
- Eğitmen Panda & Gönüllüleri – KFC Serüveni
- Women in Games Takımı – Pubstory
- Üniaktivite Takımı – Allianz Sigorta
- Çubuk Makarma – BAU Mobil
- Yuva Kuranlar – Remax Akademim
Koskoca #48saatoyunlastirma‘nın sonunda @gamfedturkey ekibi olarak sizlerin de katkılarıyla bir video hazırladık, buraya bırakıyoruz😎❤️👏 Videoyu kaydeden sevgili@alicevatunsal‘a ayrıca teşekkür ediyoruz.
Videoda kendini gören RT & Fav 🤣#oyunlaştırma #oyunlastirma— GamFed Türkiye (@GamFedTurkey) 25 Eylül 2018
Cuma günü Oyunlaştırma Uzmanı & etkinlik sahibi Ercan Altuğ Yılmaz ile BUG Direktörü Güven Çatak tarafından yapılan açılış konuşmaları ve Gamification 101 ardından takımlarımız sırasıyla aşağıda yer alan eğitim, workshop ve seminerleri aldılar.
Gamification Hackathon Programı
CUMA
- Oyunlaştırma’da Hikayeleştirme – Emir Bayraktar
- Tiny Habits Ile Yeni Alışkanlıklar – Melis Abacıoğlu
- Oyunlaştırma 102 : Oyunlaştırma Modelleri – D6-Hook-Octalysis – Aysu Erensoy
- UX / UI Kullanıcı Deneyimine Giriş – Berkay Alkışel
- Koçluk Yaklaşımıyla Oyunlaştırma’da İnsan Unsuru – Koray Inan
- Pub Story Ile Oyun Arası
- Blockchain Üzerinde Oyun Teorisi & Oyunlaştırma – Kemal Apaydın
- Sanal Gerçeklik VRFirst Atölyesi – Kutsal Mustafaoğlu
- Artırılmış Gerçeklik Catchman App Ile AR Atölyesi – Oğuzhan Yılmaz
- Eğitsel Oyunlaştırma Ve Kutu Oyunu Tasarımı – Burcu Boncukçu
- Unity ile Oyun Arayüzleri Geliştirme – Özge Çarıkçı
CUMARTESİ
- Playgen Kartları Ile Oyunlaştırma Mekanikleri Atölyesi – Ercan Altuğ Yılmaz
- Gamification Journey With UX Mentorship – Berkay Alkışel
- Gamification Hackathon Mentoring – Tüm Mentor Firmalar
- Kulenga Hikayeleştirme Atölyesi – Emir Bayraktar
PAZAR
- Pitching Workshop / Kemal Apaydın
Bu öğleden sonra başlayan @GamFedTurkey oyunlaştırma maratonu birbirinden ilginç konu ve konuşmacılarla devam ediyor. Hikayeleştirme, UX/UI gibi birçok ilgi çekici başlıktan sonra blockchain’e kadar uzanan oyun temelleriyle tanışıyoruz. #48saatoyunlastirma
— BAU İletişim (@bau_iletisim) September 21, 2018
Yukarıda isimlerini gördüğünüz seminer, workshop ve eğitimlere takımlar ihtiyaçları doğrultusunda katılarak çalışmalara başladılar. Takımlarımız yoğun ve uykusuz geçen 2 günün ardından jüri üyelerimiz Sayın Erhan Erkut, Güven Çatak, Zehra Öney, Ugur Batı, Serdar Ekrem Sirin’e sunumlarını gerçekleştirerek kendi projelerini anlattılar.
GamificationHackathon
Jüri olarak #48saatoyunlastirma‘nın kazananını belirledik @buggamelab‘de. 😎Projeler harikaydı— Uğur Batı (@ugurbati) 23 Eylül 2018
Jüri üyelerimiz Erhan Erkut, Güven Çatak, Zehra Öney, ugur batı, Serdar Ekrem Sirin birbirinden nitelikli oyunlaştırma uygulamaları arasından seçim yapmakta zorlansa da Turkcell GNCYTNK için oyunlaştırma uygulaması fikri geliştiren Bahçeşehir Üniversitesi BUG Developers Takımı birinci olarak Amsterdam’da gerçekleşecek Gamification Europe’a katılım hakkı kazandı.
Kazanan ekibi yakından görün istedik 😎🏅@Turkcell adına GNCYTNK programına özel #oyunlaştırma uygulaması ile birinciliği yakaladılar.
Mentörleri Turkcell İşe Alım Uzmanı Serhat Gezgin ile çalışırken. @bugGameLab
— GamFed Türkiye (@GamFedTurkey) September 24, 2018
Ayrıca Gamification Hackathona katılarak #48saatoyunlastirma yapan tüm takımlar bir oyunlaştırma ya da aplikasyon üretme deneyimi kazandı.
Tüm katılımcı takımları, şirket mentorü çalışanları ve bize ev sahipliği yapan Bahçeşehir Üniversitesi ve BUG Game Lab, organizasyonu gerçekleştiren başta Ercan Altuğ YILMAZ olmak üzere GamFed Türkiye gönüllü ekibi arkadaşlarımı tebrik ediyorum. Harika ve heyecan dolu anlar yaşadık.
Gamification Hackathon proje sunumlarına aşağıda yer alan Ercan Altuğ Yılmaz’ın Slideshare hesabından inceleyebilirsiniz:
ANADOLU JET
Kurada ilk çıkan THY Anadolu Jet çalışanlarının mentörlüğünde iş hedefi olan ‘kalkış sürelerini’ oyunlaştıran MEF Üniversitesi öğrencilerinin sunumu:
SWEATERS APP
Sweaters sağlık ve spor uygulamasının çalışanları mentörlüğünde “HADİ”lere yönelik Sakarya Üniversitesi Endüstri Mühendisliği kulübünün geliştirdiği oyunlaştırma kurgulu sunumu:
PUBSTORY
PUB STORY mentörlüğünde Women in Games ekibi müthiş eğlenceli bir sunumla fikirlerini aktardılar:
HOWHERE
Benim de kişisel olarak çok beğendiğim Blockchain üzerinde Turizm Sadakat programı için oyunlaştırma kurgusu ile ilgili çalışma yapan Unichain ekibine mentörlük veren birçok firma mevcuttu. Yaptıkları canlı demo ve interaktif sunum en önemli sunumlardan biri oldu sadece 2 gün içinde Howhere için canlı demo yapmaları bence çok büyük bir başarıydı:
TURKCELL
Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı bölümü öğrencileri BUG LAB , Turkcell’in GNCYTNK uygulaması ile gençlerin işe alımlarını oyunlaştıracak bir mobil uygulama tasarladılar:
BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Birbirini hiç tanımadan bireysel başvuru yapıp görevi tamamlayarak katılma hakkı elde eden kişilerden oluşan Karma Grup 1 takımına bir firma yerine Bahçeşehir Üniversitesi atandı. Oyunlaştırılmış bir mobil uygulama ile üniversitede sosyalleşme platformu oluşturdular:
ALLIANZ SİGORTA
Aynı zamanda benim Gamfed ekibinde sorumlusu olduğum takım olan Üniaktivite takımı Allianz Sigorta için Allianz Challenge uygulamasını oyunlaştırarak üniversite öğrencileri arasında “sıkıcı” bulunan sigorta sektörünü eğlenceli hale getirdiler. Çok yaratıcı ve keyifli bir sonuç çıktığını söyleyebilirim.:
REMAX TÜRKİYE
İsmi süper eğlenceli olan Yuva Kuranlar Takımı, Remax Türkiye iş hedefi olan emlak satışını daha verimli hale getirebilmek için eğitim ve tecrübe ile ‘REMAX AKADEMIM’ online eğitim sistemini tüm Türkiye’ye sunacakları yeni nesil eğitim platformunu oyunlaştırdı.İsmi en başta Yüksekten Uçanlar olan grup Remax Türkiye Mentörleri ile tanıştıktan sonra sanırım ismini “Yuva Kuranlar” olarak değiştirdi:
KFC TÜRKİYE
KFC Türkiye’nin oryantasyon sürecini oyunlaştıran Eğitmen Panda ve Gönüllüleri KFC Serüveni isimli mobil bir uygulama oluşturdu. Oryantasyon süreçlerini çok tutmayan çalışanların oyunlaştırılmış bir uygulama ile daha sosyal ve daha verimli bir oryantasyon geçirmelerini sağladı.
TOFAŞ AKADEMİ
TOFAŞ Akademi’nin şirket çalışanlarının network bilgilerini girebilmesi için geliştirdiği portalını oyunlaştırmak için “Bursa Oyun Hareketi Derneği” mentörlük verdi. Sunulan en hareketli sunumdu diyebilirim. Tema olarak X Men ve Professor X’i almaları ise çok tatlı oldu kişisel olarak benim için 🙂
TERRA BİLGİ İŞLEM
Ve son sunumda ise Terra Bilgi İşlem isimli yazılım firmasının Tacikistan Coca-Cola saha ekiplerinin performansı için geliştirdiği ‘FOB – Focus on Business’ isimli gerçek projesinin oyunlaştırılma kurguları için Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ve VOID isimli karma gruba verdiği mentorlukla çok başarılı bir sunuma imza attılar.
Yorum ekle